Akcje i kampanie społeczne

"Pozory mylą, dowód nie"

Data publikacji 31.08.2011

Wydział Prewencji KMP w Częstochowie wspólnie z Wydziałem Promocji Zatrudnienia i Spraw Społecznych UM w Częstochowie oraz Starostwo Powiatowe przystąpiły do ogólnopolskiego programu pn. "Pozory mylą, dowód nie". Realizację programu objął honorowym patronatem Komendant Główny Policji.
Głównym celem kampanii jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych , poprzez zwracanie uwagi, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletności. Istotnym przekazem kampanii jest fakt, że dowody osobiste wydawane są również osobom, które nie ukończyły 18 roku życia, stąd przy zakupie napoju alkoholowego ważne jest, aby sprzedawcy zwracali uwagę na umieszczoną w tym dokumencie datę urodzenia. Kampania ma również zwrócić uwagę, że dużą rolę w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu małoletnim odgrywa właściwa postawa i reakacja dorosłych świadków takich zdarzeń. Z punktu widzenia Policji istotnym celem będzie zwrócenie uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz wzmocnienie dezaprobaty dla tego procederu.
W tej edycji główna rola w realizacji kampanii spoczywa na gminach, do których zostało skierowane zaproszenie do udziału w przedsięwzięciu. Swoje uczestnictwo zgłosiło ponad 200 gmin z różnych rejonów Polski- otrzymają one tytuł "Odpowiedzialna gmina". W kampanii mają brać udział także przedstawiciele lokalnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, przedstawiciele organizacji trzeźwościowych i inni. Patronat medialny nad kampanią objęła TVP Info.
 

Powrót na górę strony