" Pozory mylą - dowód nie "
Komenda Miejska Policji w Częstochowie w ramach współpracy z Urzędem Miasta Częstochowy po raz kolejny przystąpiła do kampanii edukacyjnej pod nazwą „Pozory mylą, dowód nie”. Organizatorem przedsięwzięcia podobnie jak w ubiegłych latach jest Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie” oraz Biuro Prewencji Komendy Głównej Policji. Honorowym patronatem przedsięwzięcie to objął również Minister Sprawiedliwości. Głównym celem kampanii jest edukacja sprzedawców napojów alkoholowych poprzez zwracanie uwagi, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletności. Kampania ma również zwrócić uwagę, że istotne znaczenie w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu odgrywa właściwa postawa i reakcja dorosłych świadków takich zdarzeń. Z punktu widzenia Policji istotnym celem będzie zwrócenie uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz wzmocnienie dezaprobaty tego procederu poprzez respektowanie przez sprzedawców zakazu sprzedaży napojów alkoholowych małoletnim.