Informacja dotycząca sposobu złożenia skargi/wniosku w Komendzie Miejskiej Policji w Częstochowie
Skargi/wnioski można składać:
- listownie na adres:
Komenda Miejska Policji w Czestochowie
ul. Popiełuszki 5
42-200 Częstochowa - osobiście – w Zespole Prezydialnym KMP, przy ul. Popiełuszki 5, w dni robocze, poniedziałek - piątek w godzinach 8.00 – 15.00
- faksem – na numer: +48 47 85 812 44
- za pośrednictwem ePUAP – adres strony internetowej epuap
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres komendant@czestochowa.slaska.policja.gov.pl
WAŻNE!
Szczegółowe informacje w zakresie przyjmowania i obsługi dokumentów elektronicznych znajdują się z zakładce Elektroniczna Skrzynka Podawcza na stronie BIP KMP.
ustnie do protokołu –
W Komendzie Miejskiej Policji w Częstochowie od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 15.00 (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) skargi i wnioski od obywateli przyjmuje Zespół Kontroli KMP oraz przełożeni policjantów, których skarga dotyczy.
Dyżury kierownictwa w Komendzie Miejskiej Policji w Częstochowie i podległych jej Komisariatach Policji w sprawach skarg i wniosków pełnione są w każdy poniedziałek w godz. 15.00 – 18.00.
W Komendzie Miejskiej Policji interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje Komendant Miejski Policji lub jego Zastępcy oraz funkcjonariusze Zespołu Kontroli KMP.
W Komisariatach Policji interesantów w sprawach skargi i wniosków przyjmuje Komendant Komisariatu lub jego Zastępca, a w razie ich nieobecności dyżurujący z ramienia kierownictwa Komisariatu dyżurny jednostki lub policjant przez niego wyznaczony.
WAŻNE!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.
Skarga/Wniosek powinny zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego,
- dokładny adres do korespondencji,
- dokładny opis zdarzenia.
WAŻNE!
Skargi w imieniu innych osób można składać wyłącznie za ich wiedzą i zgodą. Brak zgody powoduje, że taką skargę pozostawia się w aktach skargi bez udzielenia odpowiedzi występującemu.
Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione będą bez rozpoznania.