Nowa kampania częstochowskiej drogówki: "Wspólny punkt widzenia"
W auli Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie odbyło się spotkanie z mediami, na którym przedstawiono założenia rozpoczynającej się kampanii częstochowskiej drogówki „Wspólny punkt widzenia". Działania policjantów i współorganizatorów kampanii mają na celu uświadomienie uczestnikom ruchu drogowego, czym jest martwe pole widzenia kierowcy ciężarówki.
Wczoraj w auli Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie zainaugurowano kampanię profilaktyczno-społeczną pod nazwą „Wspólny punkt widzenia". Jej punktem kulminacyjnym była projekcja spotu profilaktycznego. W wydarzeniu udział wziął Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Częstochowie asp. sztab. Krzysztof Stemplowski, dyrektorzy WORD w Częstochowie, Automobilklubu Jurajski, fundacji i firmy transportowej oraz młodzież z częstochowskiego Zespołu Szkół Samochodowych i Zespołu Szkół im. Jana Kochanowskiego, policyjni profilaktycy oraz przedstawiciele mediów.
Z definicji wynika, że martwy punkt widzenia to obszar, którego nie dostrzega kierujący pojazdem, obserwujący sytuację na drodze w lusterkach bocznych i wstecznym. Znajduje się ono za lewą ćwiartką samochodu i sprawia, że kierowca nie jest w stanie zobaczyć wjeżdżającego w nie innego pojazdu, co niejednokrotnie jest przyczyną groźnych kolizji drogowych i wypadków. Dlatego, wychodząc naprzeciw tym zagrożeniom, policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego częstochowskiej komendy, wspólnie z współorganizatorami kampanii, stworzyli krótki spot profilaktyczny, który doskonale odzwierciedla definicję martwego punktu widzenia.
Wspólna kampania ma na celu dotarcie do jak największej liczby kierowców, cyklistów i pieszych, by edukować ich, uświadamiać i eliminować tego typu zagrożenia na drodze. Tylko wzajemny szacunek, współdziałanie i współodpowiedzialność, a przy tym stosowanie zasady ograniczonego zaufania na drodze, daje możliwość wypracowania „wspólnego punktu widzenia”.
To dzięki zaangażowaniu wielu podmiotów w stworzenie tej kampanii profilaktycznej: częstochowskich służb, fundacji, urzędów, szkół oraz mediów, możemy dotrzeć do większości uczestników ruchu drogowego i uświadamiać, a tym samym zwiększyć poprawę ich bezpieczeństwa na drodze.