Wiadomości

Rozpoznajesz tego mężczyznę? Powiadom nas

Data publikacji 16.03.2022

Komisariat I Policji w Częstochowie prowadzi postępowanie w sprawie oszustwa „na pracownika banku”. Ofiarą przestępstwa padła mieszkanka Częstochowy, która za namową fałszywego pracownika banku zainstalowała aplikację AnyDesk i nieświadomie udostępniła mu swój rachunek bankowy. Jak wynika z policyjnych ustaleń, pieniądze zostały wypłacone w Poznaniu przez nieznanego mężczyznę. Osoby, które mogą pomóc w ustaleniu tożsamości mężczyzny proszone są o kontakt z najbliższą jednostką Policji pod numerem telefonu 997 oraz 112 lub 47 85 812 55.

Do zdarzenia doszło 28 października 2021 roku. Mieszkanka Częstochowy odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku. Pod pozorem rzekomego włamania na jej konto bankowe oszust namówił kobietę do zainstalowania aplikacji AnyDesk, a następnie do zalogowania się na swoje konto. W ten sposób fałszywy pracownik banku uzyskał dostęp do rachunku nieświadomej rozmówczyni, a następnego dnia poprzez system płatności BLIK dokonał wypłaty kilkunastu tysięcy złotych.
W toku prowadzonych czynności kryminalni ustalili, że wypłaty dokonywane były z bankomatu znajdującego się w Poznaniu na osiedlu Stare Żegrze.

Osoby, które mogą pomóc w ustaleniu tożsamości mężczyzny proszone są o kontakt z najbliższą jednostką Policji pod numerem telefonu 997 oraz 112 lub dzwoniąc do dyżurnego Komendy Miejskiej Policji w Częstochowie pod numerem 47 85 812 55. Osobom przekazującym informacje zapewniamy anonimowość.

mężczyzna  w czapce z daszkiem koloru czarnego i szarej kurtce z maseczką zakrywającą usta i nos

Film wizerunek_.mp4

Pobierz plik wizerunek_.mp4 (format mp4 - rozmiar 22.96 MB)

Nagranie audio audiodeskrypcja.wav

Powrót na górę strony