Uważajmy na oszustwa w sieci!
Decydując się na zakup poprzez sieć internetową, na portalach aukcyjnych, w sklepach internetowych pamiętajmy o zachowanie dużej ostrożności, gdyż drogą internetową dopuszczają się przestępstw również oszuści. Często na Policję zgłaszają się osoby pokrzywdzone przez nieuczciwych sprzedawców. Policja apeluje o ostrożność i rozsądek przy dokonywaniu transkacji w sieci.
Decydując się na zakup poprzez sieć internetową, na portalach aukcyjnych, w sklepach internetowych pamiętajmy o zachowanie dużej ostrożności, gdyż drogą internetową dopuszczają się przestępstw również oszuści. Często na Policję zgłaszają się osoby pokrzywdzone przez nieuczciwych sprzedawców. Policja apeluje o ostrożność i rozsądek przy dokonywaniu transkacji w sieci.
Wczoraj, do Komisariatu I Policji w Częstochowie zgłosiła się 44- letnia Częstochowianka, która została oszukana przy zakupie na jednym z portali aukcyjnych. Kobieta zakupiła w sieci elektroniczny "papieros", lecz pomimo przesłania na podane konto pieniędzy w kwocie ponad 100 złotych, do chwili obecnej nie otrzymała zamówionego towaru.
Pamiętajmy, że internet wykorzystują również ludzie nieuczciwi. Oszuści wykorzystują najczęściej nieuwagę, pośpiech i chęć posiadania zamówionej rzeczy jak najszybciej i jak najtaniej. Warto zabezpieczyć się przed przestępstwami w sieci i najlepiej płacić za zamówiony towar przy odbiorze.
Kupując poprzez sieć internetową bądź ostrożny, szczególnie gdy zobaczysz tzw. "superokazje"
- sprawdź wiarygodność sprzedajacego/ przeczytaj opinie i oceny jego poprzedniej aukcji
- jeśli licytujesz w aukcji internetowej poczekaj do zakończenia aukcji, nim przelejesz pieniądze sprzedawcy
- sprawdź czy sprzedawca umożliwia opłatę przy odbiorze, to również wskazuje na jego wiarygodność
-sprawdź dokładnie, czy wiadomość pochodzi od rzeczywistego sprzedawcy zwłaszcza, gdy podany w niej jest numer konta, na który masz przelać należność
Warto zadzwonić na podany telefon w przypadku wątpliwości
- zabezpieczaj i chroń swoje dane osobowe, nie podawaj haseł, np. po "kliknięciu" w linkach zawartych w wiadomościach e- mailowy